Ideea din spatele condusului eco n-o să ți se mai pară ciudată dacă o să citești până la capăt ce am eu de zis. În ultima perioadă sigur ai observat că prețul carburantului a crescut bine de tot. Atât de bine, încât a fost nevoie ca statul să vină cu o reducere de 50 de bani pe litru. Și prețul mare e clar că te afectează.
Așa că hai să ne gândim cumva că poți conduce mașina și într-un mod mai prietenos cu mediul. Iar prietenos cu mediul înseamnă consum mai mic, adică bani mai puțini pe care îi dai pe carburanți. Practic, e o situație win-win.
Acum că am pus punctul acolo unde sigur doare - adică bugetul fiecăruia - hai să-ți spun și cum poți conduce eco.
În primul rând, principiile conducerii eco sunt relativ simple și ușor de pus în practică. Totul pleacă de la o întreținere corectă și regulată a mașinii. Dacă motorul este întreținut corect, acesta va funcționa așa cum a fost gândit și nu va consuma mai mult carburant decât este necesar.
Apoi, hai să vorbim despre stilul de șofat. Indiferent că mergi pe distanțe lungi sau scurte, sfatul meu e următorul: menține viteza constantă. Nu accelera brusc și nu frâna busc - bineînețeles, atunci când e posibil, că în cazul evitării unui accident calcă frâna cât poți de tare. Prin frânare, nu faci decât să generezi căldură, prin urmare, consumi energia - produsă prin arderea carburantului - într-un mod inutil. Ca să nu mai zic, că acest tip de conducere va duce și la o uzură prematură a sistemului de frânare. Deci alți bani pe care îi arunci.
Al doilea sfat ar fi urmărirea cu atenție a traficului. Dacă vezi că semaforul care e la 200-300 de metri în față devine roșu, nu mai accelera doar ca să fii primul. Ia piciorul din accelerație și folosește frâna de motor. Același lucru și atunci când e trafic aglomerat. Evită să depășești inutil doar pentru a fi cu o lungime de mașină în față la următorul semafor. O să vezi că la final de lună economisești.
Al treilea sfat ar fi legat de viteza de deplasare. Șofatul la viteze moderante nu doar că duce la o siguranță sporită, întrucât poți preveni accidentele, dar vei economisi și carburant. Spre exemplu, consumul de combustibil este direct proporțional cu rezistența aerului la înaintare, iar la viteze din ce în ce mai mari, această rezistență crește.
Al patrulea sfat este cel legat de anvelope. Folosește anvelope dedicate sezonului: de vară în anotimpul cald, și de iarnă atunci când temperaturile scad sub 7 grade Celsius. De asemenea, verifică des presiunea în anvelope. O presiune corectă va duce la o zonă de contact corectă, iar asta înseamnă un consum apropiat de ce anunță producătorul.
Foto - pixabay