În ultimii ani, legislația europeană în materie de emisii de CO2 și oxid de azot a fost modificată. S-a trecut de la Euro 6 la o versiune mai drastică a acestei norme de poluare.
În ciuda faptului că motoarele diesel emit mai puțin CO2 decât cele pe benzină, nivelul oxizilor de azot a fost cel care i-a determinat pe constructori să vină cu o soluție nouă pentru diminuarea acestor concentrații de gaze poluante. Mai precis, pe motoarele diesel au fost montate sisteme de tratare a gazelor de evacuare printr-un proces de reducere catalitică selectivă în prezența ureei.
Tehnologia a dat roade, iar astăzi, motoarele diesel respectă normele de poluare în vigoare.
Pentru obținerea acelui proces de reducere catalitică selectivă, producătorii aveau nevoie de o substanță care să între în reacție cu gazele emise de motor. Iar acea substanță se numește AdBlue, o soluție lichidă de uree.
Soluția nu este una periculoasă pentru om, motiv pentru care nu este nevoie de o vizită în service pentru alimentarea acestui rezervor suplimentar. Cele mai multe mașini au acest rezervor suplimentar lângă rezervorul de motorină, deci extrem de facil. În schimb, altele îl au în portbagaj, dar nu te gândi că trebuie să demontezi ceva ca să îl umpli. Pur și simplu, ridici un capac și torni AdBlue.
De unde cumperi acest AdBlue? Din mai toate stațiile de carburanți, deci nu-ți fă griji că e ceva greu de procurat. Mai mult, toate mașinile care folosesc acest lichid vor emite un avertisment în momentul în care nivelul este aproape de zero. Fix ca la rezervorul de benzină sau diesel.
Ce se întâmplă dacă nu alimentezi și cu această soluție pe bază de uree? În mod normal, dacă nu alimentezi cu AdBlue, performanțele motorului se vor diminua, iar cu timpul poate duce la uzura prematură a componentelor sistemului de evacuare, și ulterior chiar și la uzura prematură a motorului. Iar asta înseamnă cheltuieli în plus.
Prețul unui bidon - pentru că așa se comercializează AdBlue - variază de la 65 de lei până la 130 de lei pentru 10 litri.
Foto - pixabay