În ultima săptămână, în presa generalistă din România a apărut un articol cu privire la anvelopele all-season. Ce anunța el? Faptul că șoferii care folosesc astfel de anvelope pe timp de iarnă pot fi sancționați cu amenzi de până la 2.900 de lei, dar și cu posibilitatea ridicării certificatului de înmatriculare. Știrea s-a răspândit rapid, doar că informațiile sunt total eronate. În știrea inițială, presa spunea că informațiile au fost comunicate de Registrul Auto Român (RAR).
Oficialii RAR au intervenit rapid pentru ca informațiile false să nu se răspândească. Reprezentanții RAR resping cu fermitate informațiile apărute în ulmele zile care au propagat ideea că posesorii de anvelope all season vor fi sancționați dacă folosesc acest tip de pneuri iarna.
Comunicatul care a fost preluat și interpretat tendențios este din anul 2011 (atenție, de acum 10 ani!), iar niciunui oficial RAR nu i-a fost solicitat punctul de vedere.
Reprezentanții Registrului Auto Român au făcut precizări pentru a clarifica problema apărută. Toate anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M și S (mud & snow, noroi și zăpadă) sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația națională rutieră.
Altfel spus, dacă pe anvelopele tale all season găsești aceste inscripții, nu-ți face griji pentru că le poți folosi și pe timp de iarnă.
Cât despre eficiența lor, aici e cu totul o altă discuție. Anvelopele all season reprezintă un compromis. Iarna nu sunt la fel de eficiente ca unele dedicate, iar în restul anului, nu sunt la fel de sigure ca unele de vară. Totuși, producătorii de anvelope au investit sume mari pentru ca aceste tipuri de pneuri să poată fi folosite în condiții sigure în ambele sezoane.
Totuși, nu trebuie să uiți un lucru, anvelopele all-season vor funcționa mai bine iarna decât cele de vară, și invers.
Anvelopele all-season reprezintă nu compromis și ar trebui ca tu să știi lucrul ăsta atunci când pleci la drum. Dacă afară ninge sau drumul este acoperit deja cu un strat gros de zăpadă, nu te aștepta ca performanțele lor să fie la același nivel cu cele ale unor anvelope dedicate de iarnă. Același lucru se aplică și vara, în cazul aderenței oferite, mai ales în condiții cu carosabil ud.
Până una alta, încearcă să filtrezi informațiile pe care le vezi și alege să te informezi din surse sigure.