Telefonul de pe care probabil citești aceste rânduri funcționează cu un abonament. Internetul de acasă vine și el sub forma unui abonament, iar același lucru se întâmplă și cu serialele preferate de pe platformele globale de streaming
Dar ce ai spune dacă producătorii auto ți-ar oferi echipamente opționale cu abonament. Spre exemplu vrei să pleci la mare și ți-ai dori ca pe autostradă să pui mașina pe cruise control și doar să o asiști. Iar abonamentul să fie valabil doar atât cât ai tu nevoie.
Ei bine, crede-mă că producătorii s-au gândit deja la treaba asta. Abonamente oferite de producătorii auto există, însă până de curând, acestea erau strâns legate de partea de internet sau de navigație. Dar lucrurile sunt pe cale să schimbe.
BMW a introdus pe piața din China o serie de echipamente opționale pe care le poți avea cu abonament. Mai precis, scaunele încălzite pentru șofer și pasagerul din dreapta sunt disponibile sub forma unui abonament. Acesta este disponibil pe o lună, un an sau trei ani. Costă echivalentul 18 dolari/lună, 176 de dolari/an sau 282 de dolari/3 ani.
Și acum, înainte să te gândești că "Uite-i și pe ăștia cum mai vor să facă bani" eu zic să stai puțin și să te gândești. Spre exemplu, în România, scaunele electrice le vei folosi doar 3-4 luni pe an. Când e iarnă. Practic, pe un an plătești abonament fix pentru lunile pentru care utilizezi funcția. Și cum media de utilizare a unei mașini este de cinci ani, sigur ai ieși în plus dacă ai avea un astfel de abonament.
De asemenea, BMW oferă în China același tip de abonament și pentru volanul încălzit. Costă echivalentul a 10 dolari pe lună, 92 de dolari pe an sau 161 de dolari pe trei ani.
Desigur, probabil te întrebi ce poți face dacă tu vrei ca acele opționale să existe tot timpul pe mașină? Simplu, BMW continuă să le ofere ca și până acum. Scaunele încălzite sunt 406 de dolari, iar volanul încălzit este 305 dolari. Acum, n-ai decât să faci un calcul pentru cum ai utiliza tu scaunele și volanul încălzite și să spui dacă ideea de abonament ți se mai pare stranie.
Nu uita că toate aceste opționale sunt pentru piața din China, și încă nu există vești că ar veni și în Europa.
BMW este doar primul producător care a implementat cumva complet ideea de opționale cu abonament. Există și alți producători care vin cu astfel de abonament, dar cum spuneam mai sus, ele sunt strâns legate de partea de internet din mașină și sisteme de navigație.