Dacă ești unul dintre cei care conduce destul de mult prin țară, sigur ți s-a întâmplat măcar o dată să vezi - la propriu - cum o mică pietricică venită fie de la mașina din față, fie de pe contrasens se izbește de parbriz. De cele mai multe ori, "rănile" provocate geamului sunt superficiale sau deloc, însă uneori, acele pietricele pot crăpa parbrizul.
Ce e de făcut în acest caz? Sigur, în funcție de cât de rea este situație ai mai multe soluții.
Dacă piatra a cauzat doar o zgârietură superficială, nu prea ai ce să faci. Mergi în continuare pentru că nu s-a întâmplat nimic. Cât timp stratul de protecție nu a fost perforat, acea zgârietură nu va provoca nicio altă daună.
Dacă piatra a performat stratul de protecție și a format o gaură, atunci e timpul să acționezi. Cea mai simplă și la îndemână soluție este repararea parbrizului. Acum, firmele și specialiștii care fac asta nu se găsesc doar în centre dedicate, ci îi poți chema chiar la tine acasă. Sau unde s-a petrecut incidentul.
De ce îți recomand să repari parbrizul? Acea mică ciobitură din geam se poate extinde. Și dacă se extinde, singura soluție rămasă într-un final va fi înlocuirea parbrizului. Și cred că îți imaginezi cât costă un parbriz. Practic, costuri mult mai mari pentru că nu ai acționat la timp.
Spre exemplu, în funcție de cât de gravă e dauna produsă, prețurile pentru repararea unui parbriz încep de la 100 de lei. Iar dacă mașina ta este dotată cu tot felul de senzori integrați în dreptul oglinzii retrovizoare centrale, eu zic să acționezi cât mai rapid și să repari buba.
Totodată, în funcție de cât de rea este gaura din parbriz, pot să-ți mai recomand un lucru: evită deplasările. Forțele care acționează asupra mașinii atunci când iei viraje sau treci peste gropi acționează, bineînțeles, și asupra parbrizului. Iar asta poate duce la creșterea în dimensiuni a spărturii.
Același efect îl au și schimbările de temperatură. Practic, dacă ți-ai ciobit/spart parbrizul vara, până nu-l repari îți recomand să nu-l speli. Ca să nu introduci șocuri termice care să ducă la deteriorarea și mai gravă a acestuia.
Dacă ești pe drum și n-ai nicio soluție - contactarea unui specialist care să vină să repare parbrizul sau o vizită la un centru - în stațiile de carburanți există o serie de kit-uri de reparație. Sigur, nu vorbim despre o reparație ca la carte, dar te-ar putea salva de schimbarea unui parbriz.
Nu în ultimul rând, un parbriz care nu e spart sau crăpat, înseamnă siguranță. De ce? Pentru că asigură vizibilitate. Și știm cu toții ce greu e uneori să vezi pe timp de noapte atunci când plouă. Dacă mai adaugi și un parbriz crăpat, lucrurile se complică.
Foto - pixabay